Chceš webové stránky, které budou moderní a reprezentativní, s jednoduchou administrací, napojením na různé marketingové nástroje a ještě tě nezruinují?
Díky platformě WordPress a nástroji Elementor můžeš mít takové stránky docela rychle a za cenu v rozsahu 7-15 tisíc, obzvlášť pokud máš skromnější požadavky.
Navíc se ujistím, že budou stylově v souladu s tvou značkou, doporučím vhodnou šablonu i strukturu, a pomoci můžu i s napojením na různé nástroje, třeba pro SEO optimalizaci nebo měření Facebook reklam. A blog? Ten už je zabudovaný.
Jednostránkové weby na šabloně pořád nevyšly z módy. Hlavně proto, že jsou jednoduché, rychle online a spoustě firem naprosto stačí. Jde o nejlevnější webové stránky, jaké můžeš mít.
Klasický web s více stránkami, obvykle zahrnuje stránku služeb, sekci "O nás", blog a kontakt. Vychází z šablony, kterou je možné lehce upravit. Rozsah a funkce webu jsou o dohodě.
One-page nebo standard web doplněný o další služby či nástroje, např. newsletter, SEO, analytiku, textaci, reklamy nebo třeba i grafický návrh na míru. Prostě to, co budeš potřebovat.
One-page neboli jednostránkový web má pouze jednu stránku – tu domovskou. Na jedné straně podá všechny hlavní informace, tedy co firma dělá, jaké má reference, kde sídlí a nakonec nesmí chybět kontakt. Obsah se samozřejmě liší dle odvětví. Pro tvorbu tohoto webu se využívá šablona. Je možné ji přebarvit nebo stránku poskládat z hotových bloků, větší úpravy jsou ale za příplatek.
Jednostránové weby jsou ideální pro:
Chceš-li podrobně představit všechny služby, psát případové studie a články nebo zákazníkům důkladně vysvětlit, proč objednat zrovna u tebe, budeš potřebovat pořádný web s více stránkami. Má-li web navíc přivádět nové zákazníky, musí být připravený i na optimalizaci pro vyhledávače, Facebook a Google reklamy či newslettery.
Vícestránkový web ti umožní:
WordPress je celosvětově využívaná platforma pro stavbu webu s jednoduchou administrací a téměř nekonečnými možnostmi přizpůsobení.
Existují pro něj nástroje (pluginy), které zajistí cokoliv od SEO optimalizace, přes napojení různých formulářů a analytiky až po vícejazyčné weby. Dokonce z něj lze udělat i e-shop.
V základu je WordPress zadarmo, stačí doména a hosting, na kterou se nainstaluje a už běží. Mnoho nástrojů a grafických šablon je také zdarma, ty nejlepší ale bývají placené.
Jedním ze skvělých nástrojů pro WP, který umožňuje snadnou tvorbu moderních a působivých webů, je Elementor. Na principu drag&drop umožňuje skládání webu z jednotlivých bloků – vše na pár kliknutí.
WordPress je ideální platforma pro tvorbu malých i větších webů, rychle a s nízkými náklady.
Wordpress sám nic nestojí, je zdarma včetně všech základních funkcí. Platíš jen za externí doménu a hosting (cca 1000 Kč ročně), příp. placené pluginy nebo šablonu. Řada jich je ale zdarma.
Naučit se s administrací WP není těžké, také Elementor je intuitivní na ovládání. Znalost HTML a CSS ti pomůže, ale obvykle není nutná. Snadno vyměníš texty a fotky nebo zveřejníš nový článek.
Potřebuješ cookie lištu, SEO, dvojjazyčnou verzi, formulář na newsletter, vyskakovací okno, ... a zdarma? Není problém, téměř cokoliv tě napadne už řeší nějaký nástroj. Stačí stáhnout a je to.
První WordPress web jsem založila v roce 2016, Elementor jsem objevila o pár let později – když jsem onen web přesunula na doménu yourfashionself.com. To už je 8 let zkušeností. Fakt, že umím kódovat, se také často hodí.
Stihla jsem vyzkoušet různé nástroje, včetně těch na členské sekce a prodej produktů, a už trochu vím, co funguje dobře a co je tak akorát na hod počítače z okna. Můžu tedy vřele doporučit do toho jít poprvé s někým zkušenějším.
Web ode mě má navíc tu výhodu, že:
Základní webové stránky tvořené homepage
Cena: 7 500 Kč
Vícestránkový prodejní web na šabloně
Cena: 10 – 15 000 Kč*
Doplňky k jednotlivým balíčkům za příplatek
Cena: dle složitosti zakázky
V ceně balíčku jsou zahrnuty pouze položky označené fajfkou, ostatní je možné dodat dle domluvy za příplatek. Web je možné v budoucnu rozšiřovat, třeba i začít s jednostránkovým a pak přidat další stránky či blog.
U všech webů je minimálně část ceny nutné uhradit předem. Hosting a doména jsou vedeny na majitele webu a hradí je sám nad rámec ceny (cca 1000 Kč na rok). Licenci Elementor je možno pořídit vlastní nebo dočasně zapůjčit.
*U webu standard je cena orientační. Konečná cena za celou zakázku bude stanovena dle domluveného rozsahu a specifikace.
Sídlím v Brně, ale pracuji online s podnikateli odkudkoli.
Vyplň formulář a ozvu se ti s odpovědí do tří dnů.
Doména je jméno, které má webová stránka na internetu. Skládá se z názvu a koncovky, např. tedy zacniznackou.cz. Funguje jako adresa.
Aby se na doméně ale zobrazil obsah, je třeba hosting.
Zjednodušeně řečeno jde o pronájem počítače (serveru), na kterém web běží. To znamená, že jsou tam uložena veškerá data a soubory webu, provázaná s danou doménou.
Obojí dohromady zajišťuje, že prohlížeč web najde a zobrazí obsah, který tam má být.
Hosting lze koupit v balíčku s doménou nebo samostatně. Doména stojí kolem 200 korun ročně a hosting zhruba 700. První rok bývá sleva. Dohromady tak provoz webu vyjde přibližně na tisícovku ročně.
Doména a hosting nejsou v ceně služeb, zákazníkovi je zřídím, ale na jeho jméno a platí si je sám. Díky tomu je web plně v jeho vlastnictví.
Ano, jméno domény si může zákazník vybrat, samozřejmě hlavní podmínkou je, aby bylo volné. Na výběr má také jestli chce .cz nebo .com, příp. další méně používané koncovky (.eu, .net, .info, …).
WordPress je redakční prostředí pro tvorbu webů. V podstatě je to stavební kámen, na kterém lze postavit web i bez znalosti programování. Některé funkce – jako nastavení menu, tvorbu blogových článků, apod. má již zabudované, řadu jiných funkcí lze dodat pluginem.
Plugin je kus kódu, který do WP přidává další funkce, typicky propojení s různými nástroji, formuláře, vícejazyčnost, …
Vzhled webu pak lze určit pomocí šablony.
WordPress je poměrně snadný na ovládání a orientaci a zvládne si v něm snadno psát nové články i začátečník.
Důvodů je hodně, ty hlavní jsou:
Jediná větší nevýhoda, na kterou jsem zatím přišla, je výkon. Množství pluginů a velké mediální soubory, které WP příliš neoptimalizuje, mohou způsobit pomalé načítání webu. Hodí se tedy nejvíc pro méně rozsáhlé weby.
Jenom druhá nejlepší věc od vynálezu WordPress. Elementor je page-builder, to znamená, že umožňuje na web sázet bloky, formuláře, obrázky, carousely a všemožné další prvky pouhým výběrem a přetažením.
Lze v něm bez grafika nastavit i vychytávky jako různě zaoblené rohy fotek, vlnkové oddělovače, samozřejmě barvy a fonty a umístění textů… je toho spousta. S Elementorem se web stává skládačkou, která se obejde bez programátora. A proč je to skvělé?
Protože díky tomu lze vytvořit web podle grafiky na míru, bez omezení, která mají klasické WordPress šablony. Navíc existují i šablony přímo na Elementor. Kdyby někdo nevěděl co s tou prázdnou stránkou dělat.
Pokud si vybereš WordPress šablonu a nepotřebuješ na ní nic měnit, tak ne. Často je ale práce s šablonami otravná, pomalá, člověk musí hledat, kde se co upravuje a někdy zjistí, že něco upravit nejde bez hrábnutí do kódu.
Proto vždy doporučuji Elementor a jeho šablony oproti klasickým WordPressovým. Navíc umožňuje snadno vyřešit i responzivitu, která je v něm zabudovaná a šablony na ni vždy myslet nemusí.
Má i funkce navíc jako vlastní formuláře apod. Vyplatí se prostě kdykoli potřebuješ úpravy.
Není. Má verzi zdarma, která je omezená a neobsahuje podstatné funkce, jako je např. úprava záhlaví, zápatí, seznamu článků, stránky 404, …
Verze zdarma je dobrá na vyzkoušení, ale pro tvorbu originálního webu nestačí. Je omezená i co se týče šablon.
Premium Elementor stojí přes tisíc korun na rok – 1 licence. Licence je vždy vázaná na jednu instalaci WordPress, s výjimkou testovací subdomény.
Výhodou je, že i když licence vyprší nebo se odpojí, vše co se nastavilo funguje dál. Jen už nelze přidat některé další bloky a funkce, pokud tedy plánuješ častější úpravy, je lepší si ji zaplatit.
Teoreticky ano. Existuje plugin WooCommerce, který do WordPress přidává e-shopové funkce. Doporučila bych ale spíše vyzkoušet přímo eshopovou platformu, např. Shoptet nebo Shopify.
Hlavním důvodem jsou uživatelské účty, platby a celkově zabezpečení. Nemám takovou znalost WooCommerce, abych si byla jistá, že s nimi nebude problém. A obecně tvorba uživatelských účtů na WP nefunguje příliš dobře.
Jsou prostě tvořené pro „redaktory“, tj. lidi upravující obsah, a pro zákazníky se tolik nehodí.
Také WP sám nepočítá s tím, že se na něm bude nakupovat, a svěřit platební data do rukou pluginu, o kterém uživatel nic moc neví, neb ho nepsal, může být riskantní.
Jednoduše proto, aby web stál míň. Nejvíce času na tvorbě webu obvykle zaberou drobné úpravy šablony anebo přímo nastavování jednotlivých bloků od nuly. Šablona už má rozložení a obsah určený, není nutné trávit čas návrhem webu, stačí ji jen nastavit, vyplnit texty, příp. upravit font a barvy a pustit web do světa.
Je možné si nechat vypracovat web dle vlastního grafického návrhu – nebo i celkový návrh webu – ale za vyšší cenu.
Je také dobré vědět, že web na Elementoru má mnohem méně omezení než klasická WP šablona, i tak ale není možné 100% všeho, co by mohl udělat programátor (nebo grafik ve svém programu). Občas tedy může být design spíš přibližný tomu předloženému než 1:1.
Zákazník si může vybrat jakoukoli šablonu pro WordPress, ať už zdarma nebo placenou (pokud ji uhradí) anebo pro Elementor. Tyto šablony lze najít zde pro WP a zde pro Elementor. Ještě větší výběr je pak třeba na ThemeForest. Najít lze šablonu pro opravdu každý obor a potřebu. Ceny se liší.
Osobně doporučuji spíš šablony pro Elementor, WP jsou těžší na úpravy (jsou-li třeba) a zastaralejší designově.
Do budoucna plánuji vytvořit i nabídku vlastních šablon s možností si jednoduše vybrat a objednat one-page web na konkrétní šabloně.
Záleží na konkrétní situaci a úpravě. Něco opravdu zabere minutku, jako vyměnit dva bloky, které fungují samostatně… pak to není problém ani u one-page balíčku.
ALE obvykle dokáží takové drobné úpravy zabrat hodiny a to se pak odrazí na ceně.
Proto doporučuji vybrat šablonu, která maximálně odpovídá tvé představě a nespoléhat na možnost úprav.
Jde to, ale prodraží se to.
Responzivní web je takový, který se zobrazuje správně na různých velikostech obrazovek. Typicky monitor s rozlišením 1920×1080, tablet a mobilní telefon. Vzhledem k tomu, že řada lidí dnes prohlíží web a nakupuje na mobilu, stala se optimalizace pro telefony téměř nezbytnou součástí každého webu.
Výhodou Elementoru je, že už s tímto počítá a umožní web upravit tak, aby měl specifické rozložení pro telefon, bez nutnosti zásahu do kódu nebo změny vzhledu na monitoru.
Pouze u balíčku Komfort, jinak ne. Texty si buď zákazník tvoří sám anebo je lze dodat za příplatek. Cena se pak odvíjí od rozsahu a náročnosti.
Navzdory tomu, že jsem je nezahrnula do většiny balíčků, bych doporučila si za profesionální texty připlatit. Text je na webu totiž to hlavní, co prodává, ještě víc než grafika.
Najde se dost lidí, kteří myslí, že na napsání textu nic není a zvládnou to v pohodě sami. A někteří mají třeba pravdu. Často je ale těžké posoudit kvalitu vlastního textu i pro copywritera, natož někoho, kdo se psaním nikdy nezabýval : )
Naštěstí zrovna psaní textů spadá pod činnosti, se kterými mám dlouholeté zkušenosti.
Ano, majitel webu dostane přístup do administrace, kde si může kdykoli přidat další stránku, blogový příspěvek, upravit texty nebo vyměnit bloky. V případě zájmu ukážu jak na to.
Stránky je možné přidávat i u one-page webu, samostatně nebo si jejich nastavení přikoupit ode mě. I když si člověk koupí jednostránkový web, neznamená to, že musí takový zůstat navždy. Vždy ho jde rozšířit, WordPress to bezplatně umožňuje.
Samotný hosting má zákaznickou podporu od poskytovatele hostingu, správa webu už je ale na zákazníkovi, příp. jiné osobě, kterou jí svěří.
Lze si předplatit i podporu u mě v dotaci 1-2 hod na měsíc (za 500 Kč/hod). Platí se ale pravidelně a to i v případě, že ji zákazník nevyužije.
Jsou to kapacity, které můžu (několika) zákazníkům garantovat. Vyplatí se, pokud potřebuješ častěji drobné úpravy, třeba přidávat texty nebo měnit bannery, a nerozumíš si s administrací.
Bez předplacené podpory je stále možné mě kontaktovat a můžu po domluvě pomoct s úpravami. Nemůžu ale zaručit, že na to bude daný měsíc prostor.
Search Engine Optimalization (tzv. SEO) je anglický výraz pro optimalizaci pro vyhledávače, zejména tedy Google nebo Seznam, lze se ale setkat i s optimalizací pro YouTube a další servery, kde je možnost vyhledávání.
Vyhledávání funguje podle daných pravidel (algoritmů), která jsou do určité míry tajná, ale SEO specialisté je dokáží odhadovat na základě experimentů a jejich výsledků. K dispozici mají také data jako je celková hledanost určitých slov nebo pozice stránky na dané slovo ve vyhledávači.
Nejjednodušší verze SEO je tedy v podstatě najít vhodná slova, která lidé vyhledávají a souvisí s oborem podnikání, a na tato slova co nejlépe optimalizovat stránky.
V minulosti se to dělalo „spamováním“ klíčových slov, dnes už takové praktiky vyhledávače penalizují a víc sledují i kontext použití slov.
Nejlepší cesta je tak psát kvalitní obsah, klíčová slova zmínit v nadpisech, meta title a několikrát v textu, psát alt popisky k produktům, a cílit co nejpřesněji, tedy na víceslovné výrazy.
Ve vyhledávání je jako všude jinde silná konkurence, takže umístit se na slova typu „dámská obuv“ je velmi těžké.
I když SEO není úplně můj šálek čaje, vím, že se bez něj prodejní web neobejde a proto poskytuji alespoň základní optimalizaci.
To znamená, že udělám stručnou analýzu klíčových slov a najdu pojmy, které lidé nejčastěji vyhledávají ve spojitosti s poskytovanými službami či produkty. A dále přizpůsobím názvy a nastavení stránek těmto klíčovým slovům.
Pokud píšu i texty, klíčová slova se v nich odrazí. Pokud si je zákazník píše sám, dostane analýzu spolu s pár doporučeními k dispozici a může se jí řidit.
Tento základ je pro všechny, kdo se sami v SEO nevyznají, ale chtějí mít lepší šanci na umístění ve vyhledávání.
Analytické nástroje jako GA a GSC slouží primárně k monitorování chování uživatelů na webu.
V Google Analytics lze zjistit, které stránky uživatelé navštěvují, jak dlouho se zdržují, v jakém bodě nejčastěji odchází, příp. také sledovat jak velká část z nich provede akci – třeba odeslání formuláře nebo objednávky.
V Google Search Console pak lze vidět např. která klíčová slova přivádí uživatele a v jakém množství. Tedy výkon ve vyhledávání.
Oba nástroje jsou zdarma, je potřeba je jen propojit s webem.
WordPress má zabudované určité měření návštěvnosti a dá se využít i různé pluginy, nejspolehlivější je ale pořád propojit web s Google Analytics nebo Google Search Console, které podle mého názoru měří přesněji než WP.
Kontaktní formulář a formulář pro přihlášení k newsletteru patří mezi funkce, které už jsou zabudované v některých šablonách anebo je lze dodat pluginem. Umožňují získat data a zaslat je jinam. Ale kam?
Kontaktní formulář zprávu přepošle přímo na vybraný mail a to ve formě, jakou si administrátor webu nastaví.
S newslettery je to složitější, protože někde musí budovat databázi kontaktů a umožnit na ně rozesílat maily (a odhlášení).
Přímo pro WP existují pluginy, které to umí, pokud ale chceš rozesílat častěji, na větší množství lidí, testovat různá sdělení, apod., budeš potřebovat samostatný nástroj, jako je MailChimp, který se s WP pouze propojí.
Nabízí se několik řešení, např. nechat si sepsat texty od právníka, pokusit se o to podle vzoru anebo, což je asi nejjednodušší, opět využít WordPress plugin.
Plugin umožní zobrazit cookie lištu, nastavit, jaké texty se tam zobrazí a vybrat, která data o uživatelích se sbírají. Bude to dost záležet na ostatních pluginech a co potřebují ke své funkčnosti, proto je dobře, že si cookie plugin dokáže tyto informace natáhnout a zjistit sám. Chceš-li ale mít jistotu, určitě sepsání či kontrolu podmínek svěř právníkovi.
Fotky si buď zákazník dodá sám, pokud chce např. mít na webu svou profilovou fotografii nebo fotky prodejny, anebo je lze získat z fotobanky. Pro použití fotek z fotobanky platí určitá pravidla, nejčastěji je třeba buď za ně zaplatit nebo uvést autora.
Vícejazyčný web navenek vypadá jako každý jiný – akorát se do menu přidá přepínač jazyků a když na něj návštěvník klikne, jako zázrakem se mu zobrazí verze v jiném jazyce s url např. zacniznackou.cz/en (anebo lze koupit i druhou doménu přímo pro daný jazk).
Uvnitř to funguje tak, že se ke každé existující stránce webu přidá překlad. Je to v podstatě duplicitní stránka v jiném jazyce provázaná s tou původní.
Podstatné je, že člověk uvidí vždy jen stránky pro danou jazykovou verzi a jen ty stránky, které byly přeloženy.
Já zajistím, že to všechno bude fungovat. Samotný překlad už pak patří do rukou odborníka, překladatele.
Někdo by mohl být v pokušení úkol zadat AI, ale to se vyplatí jen ve chvíli, kdy zadavatel rozumí danému jazyku dost na to, aby dokázal opravit případné nesprávné formulace. Ne vždy si totiž AI vysvětlí daný pojem stejně, jako byl myšlený.